Apps, apps and more apps – az utolsó három nap
Szerdán végre újból a tanulásé volt a főszerep. Ezen a délelőttön olyan hasznos applikációkkal ismerkedtünk meg, amelyekkel informatívabbá, látványosabbá tehetjük posztjainkat. Segítségükkel könnyedén kiválaszthatjuk az üzenetünk eljuttatásának legmegfelelőbb módját, a közölni kívánt tartalom megértését leginkább szolgáló megjelenítési formát.
Autorap
Az Autorap egy olyan, telefonokon és tableteken futtatható alkalmazás, amely az élő beszéd szótagjait a különböző zenei stílusokra jellemző ütemekre térképezi fel, majd zenei kísérettel egy egyedi rap-et hoz létre a bediktált szövegünkből. Az elkészült művet aztán letölthetjük vagy megoszthatjuk bármelyik közösségi platformon. Verstanuláshoz, szabályok memorizálásához vagy angoltanulásnál a múlt idejű rendhagyó igék bemagolásához egy roppantul szórakoztató, motiváló eszköz lehet tanítványaink vagy akár a magunk számára is. Elérhető akár Androidot, akár IOS rendszert futtató készülékeinkhez is.
Wordsalad, Wordart
A szófelhő készítő applikációk közül a Wordsalad és a Wordart nevű programokat ajánlotta figyelmünkbe az előadónk. Az előbbi mobileszközökön (telefon, tablet) használható egy gyors letöltést követően, míg a Wordart asztali gépeinken online futtatható, így az éppen rendelkezésre álló eszközeinknek megfelelően tudunk választani, ha sürgősen egy-egy szófelhőre van szükségünk.
A szófelhő nem más, mint egy bármilyen szöveg vagy adat megjelenítésének
nagyon esztétikus és látványos módja. Például az adott tananyagban szereplő legfontosabb
kulcsszavakat emelhetjük ki a segítségével, így a tanulóink könnyebben elsajátíthatják
az ismeretet a vizuális információk alapján.
Az alkotás során többféle beállítás közül válogathatunk. Választhatunk a témánkhoz leginkább illő szófelhő alakzatok közül, de akár használhatjuk saját képeinket az elkészítéséhez. Megváltoztathatjuk a szavak színét, betűtípusát és az elrendezését is. A végén pedig az elkészült szófelhőnket elküldhetjük bárkinek e-mailben, megoszthatjuk különböző közösségi portálokon, vagy csak egyszerűen kinyomtathatjuk. Íme, a gyakorlás során készített alkotásom:

A Symbaloo egy linkek gyűjtésére, rendszerezésére szolgáló oldal (webmix), amely böngészőktől függetlenül alkalmas digitális könyvjelzők, könyvtárak létrehozására. Nem okoz gondot, hogy bárhol, bármikor megtaláljuk gyűjteményeinket, mivel bárhol, bármelyik eszközről belépve elérjük linkjeinket. Sőt lehetőségünk van azok megosztására is. Segítségével könnyedén készíthetünk differenciált tartalmakat tanulóinknak, vagy egy projektmunka során speciálisan egy-egy részterület feldolgozására alkalmas link-gyűjteményeket.
Az ismerkedés során egy, a Háry János c. daljáték feldolgozását segítő egyszerű kis gyűjteményt állítottam össze próbaképpen:
A délelőtt további részében néhány ún. 360⁰-os panorámaképek, illetve 3D fotók készítésére alkalmas applikációt ajánlott figyelmünkbe trénerünk, de ezek alaposabb megismerésére, kipróbálására sajnos nem maradt időnk. Így a FOV, a Panorama360 és a Fyuse feltérképezésére majd csak otthon lesz lehetőségünk.
Csütörtökön, augusztus 15-én megállt az élet egész Spanyolországban, így Barcelonában is, hiszen a katolikus országokban ezen a napon ünnepelik Mária mennybemenetelét, azaz Nagyboldogasszony napját.
Ez persze számunkra nem jelentett fizetett szünnapot, és kérlelhetetlen mentorunk, Alex, erre a délelőttre is programot szervezett a csapatnak. A mobilos videókészítés gyakorlati praktikáit mutatta be egy közös városi séta során.
Pénteken a Wevideo programmal szerkeszthettük meg az előző nap felvett videóinkat. Összevágtuk a felvett anyagot, szöveges információkat szerkesztettünk bele, majd, zenéket, hangeffekteket illesztettünk be a kész filmbe.
Ezt követően a Wix nevű, sok-sok előre beépített sablonnal rendelkező weboldal- és blog-készítő rejtelmeivel ismerkedtünk nagyon röviden. Alex bevezetésként az iskolai felhasználás lehetőségeit vette számba (például online iskolaújság, vagy közös projektmunka folyamatának, eredményeinek bemutatása), majd ezt követően az alapvető szerkesztési funkciókat mutatta be nagy vonalakban a csapatnak.
Tanfolyamvezetőnk a kéthetes programunk összegzéseként elmondta, hogy a "How to use..." c. kurzus során célja volt, hogy felkeltse a résztvevők érdeklődését a bemutatott alkalmazásokkal kapcsolatban. Azokat a legnépszerűbb eszközöket és gyakorlati oktatási alkalmazásokat kívánta megismertetni, amelyek segítségével hatékonyabban tudjuk eljuttatni az információkat tanulóinkhoz, vagy akár a szülőkhöz, kollégákhoz. Mindezek mellett bemutatni a közösségi média oktatási eszközként való felhasználásának lehetőségeit.
Nos, úgy gondolom, hogy az én esetemben Alex kitűzött céljai maradéktalanul megvalósultak.
Alex, it was very useful two weeks. Special thanks for everythings.
