Jót s jól! Ebben áll a nagy titok.

2019.08.06

A tegnap elmaradt rövid bemutatkozások után ma már valóban a szakmáé volt a főszerep.

Alex bevezetőjében részletesen ismertette, hogy milyen pedagógiai megfontolások mentén érdemes bevonni az oktatási célú applikációkat a tanítás-tanulás folyamatába. Szót ejtett arról, hogy mi lehet az értelme a közösségi média osztálytermi alkalmazásának. Milyen előnyöket jelenthet ez tanítványainknak? Hogyan segítheti egy-egy jól kiválasztott applikáció, illetve a közösségi média a tanítás és tanulás hatékonyságát? Milyen pedagógiai előny származik abból, ha a közösségi média segítségével szakítunk az információáramlás korábban preferált egyirányúságával, azaz a tanártól diák felé közvetített ismeretátadással.

Az oktatási célú applikációk és a közösségi média felhasználásának számunkra, pedagógusok és persze tanítványaink számára is legfontosabb jellemzőiből a következőket emelte ki:

  • tervszerűségre ösztönöz,
  • hasznos (önmagunk, társaink, szülők stb. számára),
  • kísérletezésre, cselekedtetésre ad lehetőséget,
  • fejleszti a képzelőerőt,
  • értékteremtést szolgál,
  • problémamegoldó gondolkodásra kényszerít,
  • határtalanságot biztosít, azaz a kreativitás határtalan szárnyalásának lehetőségét,
  • az alkotás örömét nyújtja (invisible v.s. visible).

Ezt követően a YouTube-ban rejlő lehetőségeket vettük számba. Azokat a funkciókat, amelyek tipikusan nem a tanulók passzivitására építenek (pl. egy-egy videó megtekintése a tanórán), hanem azokat, amelyek - akár egyéni, akár csoportmunkában is - aktivitást várnak el a gyerekektől.

Néhány rövid példával illusztrálta, hogy egy-egy tanulói projekt során hogyan használhatók hatékonyan a YouTube (regisztrált felhasználóknak kínált) szolgáltatásai, mint például:

  • saját csatornák létrehozása,
  • lejátszási listák létrehozása,
  • saját videók feltöltése,
  • "élőzés" azaz videofelvételek azonnali közvetítése, megosztása (go-live funkció),
  • a feltöltött tartalmak kommentezése, megvitatása.

A délelőtt további részében egy másik, ugyancsak a videózással kapcsolatos platformmal, az Edpuzzle-lel ismerkedtünk meg. Ez egy kifejezetten tanároknak és diákoknak kifejlesztett, nagyon egyszerűen használható applikáció, amellyel számunkra érdekes videókat kereshetünk a világhálón, majd a nekünk megfelelő módon megvághatjuk azokat. A kiválasztott vagy átszerkesztett videókat kérdéseinkkel is kiegészíthetjük, akár szövegesen, akár hangfelvétel formájában. Az elkészült anyagot pedig megoszthatjuk tanítványainkkal. Ha pedig a filmmel kapcsolatban feladatot is adtunk tanulóinknak, munkájukat nyomon is tudjuk követni.

dp

© 2019 Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola                     1031 Budapest, Arató Emil tér 1.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el